یکی از اصلیترین دغدغههای کاربران اینترنت ثابت در ایران، داشتن دسترسی به اینترنت پرسرعت و بدون قطعی است؛ مشکلی که این روزها با توجه به دو برابر شدن میزان مصرف اینترنت ثابت در کشور به علت افزایش مدت زمان حضور افراد در خانه، کاربران اینترنت را با مشکلاتی جدی روبرو کرده است. در حقیقت شناخت ویژگیهای اینترنت خانگی پرسرعت و با کیفیت، تبدیل به یک مساله مهم برای هر یک از خانوادههای ایرانی شده است.
بررسی تکنولوژیهای ارائه اینترنت در ایران و شناخت کافی از مشکلات موجود در هر یک از فناوریهای معرفی شده، به کاربران اینترنت کمک میکند تا فناوری و سرویس اینترنت خانگی مناسب را انتخاب کنند. باید دقت داشت که اینترنت خانگی ویژگیهای خاص خود را میطلبد و این موضوع سبب میشود که اینترنت موبایل یا اینترنت 4G به عنوان جایگزین، پاسخگوی نیاز مشترکین خانگی نباشد.
اینترنت پرسرعت با کیفیت
همانطور که در ابتدای متن اشاره کردیم، این روزها با توجه به افزایش ۱۰۰ درصدی میزان استفاده کاربران از اینترنت در ایران، شبکه دچار افت سرعت محسوسی شده است. شاید بتوان افت سرعت را مهمترین مشکل این روزهای کاربران اینترنت همراه و ثابت در ایران دانست. در مورد علت افت سرعت در شرایط افزایش مصرف، نظرهای مختلفی بیان میشود اما وزیر ارتباطات در نشست روز جهانی ارتباطات، مهمترین و اصلیترین علت افت سرعت در شبکه اینترنت ثابت کشور را غالب بودن تکنولوژی ADSL در بخش اینترنت خانگی بیان کرد. فناوری ADSL سالها است که در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا جای خود را به فناوریهای جدیدتر و پیشرفتهتر از جمله تکنولوژی TD-LTE داده است. TD-LTE به عنوان اینترنت ثابت بدون نیاز به خط تلفن، دسترسی به اینترنت را با سرعت دانلود تا ۴۰ مگابیت بر ثانیه در اختیار مشترکین قرار میدهد. همچنین بسیاری از کاربرانی که مشکل انتظار برای خالی شدن پورت مخابراتی را دارند، میتوانند با استفاده از TD-LTE، اینترنت بیسیم را برای خانه خود فراهم کنند.
بهترین پشتیبانی اینترنت
یکی از مزایایی که کاربران باید برای انتخاب بهترین اینترنت خانگی به آن توجه داشته باشند، سرعت و عملکرد تیم پشتیبانی شرکت ارائه دهنده اینترنت است. بسیاری از کاربران طی شبانهروز به علت طولانی بودن صف انتظار برای ارتباط با کارشناس پشتیبانی، با مشکلات جدی مواجه میشوند. شرکت ارتباطات مبیننت بهعنوان یکی از مجموعههای صاحب گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرفکننده، چندین راه مختلف را برای رسیدگی به مشکلات کاربران پیشبینی کرده است. مشترکین مبیننت میتوانند به صورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته با شماره ۱۵۷۵ تماس بگیرند و یا از طریق فرم صدای مشتری و چت آنلاین وبسایت مبیننت، در کوتاهترین زمان ممکن با کارشناسان پشتیبانی ارتباط برقرار کنند. همچنین کارشناسان مبیننت در شبکههای اجتماعی گوناگون از جمله اینستاگرام و توییتر، پاسخگوی سوالات مشترکین هستند. دریافت «تندیس و نشان رضایتمندی مشتری» از همایش «بزرگان رضایتمندی مشتری» و همچنین دریافت عنوان «بهترین اینترنت TD-LTE در ایران» از نظر مشترکین در دوره اخیر، از موفقیتهای مبیننت در زمینه ارائه خدمات پشتیبانی مناسب است.
اینترنت پرسرعت مقرون به صرفه
مصرف اینترنت در سالهای اخیر و به ویژه در دوره شیوع ویروس کرونا چندین برابر شده است و همین موضوع هزینه بیشتری را برای کاربران به دنبال داشته است. اینترنت موبایل یا اینترنت 4G به دلیل ساختار و هزینههای بالا، اغلب در دورههای زمانی کوتاه مدت و با حجم بسیار کم ارائه میشوند، در صورتی که امروزه نوع مصرف کاربران اینترنت خانگی تقریبا حرفهای شده است و مشترکین نیازمند حجم بالایی از اینترنت هستند. اگر میانگین تعداد نفرات یک خانواده را ۴ نفر در نظر بگیریم، مقایسه هزینه خرید بسته اینترنت موبایل با ۱۰ گیگ حجم برای هر نفر از اعضای خانواده و در مجموع ۴۰ گیگ، ماهانه در حدود ۱۲۰ هزارتومان خواهد بود. در صورتی که هزینه یکی از طرحهای اینترنت TD-LTE مبیننت با ۸۰ گیگ حجم برای سه ماه، ۱۴۵ هزارتومان محاسبه میشود. در واقع مدت زمان استفاده سه برابر و میزان حجم ارائهشده ۲ برابر خواهد بود. این بررسی نشان میدهد هزینه اینترنت یک خانواده با تهیه اینترنت ثابت بیسیم، در حدود یک سوم کاهش پیدا میکند. در حقیقت فناوری TD-LTE با به اشتراک گذاشتن دسترسی به اینترنت از طریق وایفای، اینترنت مقرون به صرفهای را در اختیار کاربران قرار میدهد.
تست رایگان اینترنت در محل
مبیننت بهعنوان یکی از اپراتورهای پیشرو در زمینه جلب رضایت مشتری، مزیتهای گوناگونی را در اختیار مشترکین خود قرار میدهد. یکی از این مزایا که کمک زیادی به رفع دغدغههای مشترکین کرده، تست رایگان سرعت سرویس در محل موردنظر مشترک است. هر یک از کاربران اینترنت میتوانند با مراجعه به صفحه طرحها و تعرفههای مبیننت یا تماس با شماره ۱۵۷۵ در ساعات اداری یا مراجعه به عوامل فروش مبیننت در سراسر کشور، ثبتنام رایگان سرویس خود را انجام دهند. پس از تکمیل ثبتنام، کارشناس نصب به محل مشترک اعزام میشود. پس از نصب سرویس و انجام تست سرعت رایگان در محل، در صورت رضایت مشترک از وضعیت و کیفیت سرویس، هزینه آن از مشترک دریافت خواهد شد.
پنج سال ضمانت بازگشت وجه مودم
مبیننت در کنار دریافت هزینه سرویس، یک چک ضمانت بازگشت وجه مودم نیز به هر یک از مشترکین اهدا میکند. مشترکین مبیننت میتوانند تا ۵ سال در ازای عودت مودم TD-LTE خود، مبلغ درج شده بر روی چک ضمانت را دریافت کنند. این موضوع تا حد زیادی به مشترکین مبیننت اطمینان خاطر میدهد و نشان از تضمین کیفیت اینترنت خانگی ارائه شده را دارد.
راهنمای خرید سرویس TD-LTE مبیننت
کاربران اینترنت میتوانند به راحتی و از روشهای مختلفی سرویس TD-LTE مبیننت را تهیه کنند. برای آشنایی با انواع روشهای خرید سرویس TD-LTE میتوانید از طریق مراجعه به صفحه طرحها و تعرفهها نسبت به خرید سرویس جدید اقدام فرمایید.
در انتها طی بررسیهای انجام شده میتوان با اطمینان ادعا کرد که فناوری TD-LTE بهعنوان یکی از بهروزترین تکنولوژیهای ارائه اینترنت در ایران، سرعت دانلود ۱۰ برابر سریعتر را نسبت به ADSL در اختیار مشترکین قرار میدهد. مشترکین برای دریافت سرویس TD-LTE دیگر نیازی به پورت مخابراتی ندارند و میتوانند با ثبتنام آنلاین، سرویس مبیننت را دریافت کنند. پینگ بسیار پایین سرویس TD-LTE مبیننت سبب شده است که این سرویس، مناسب گیمرها باشد. همچنین آن دسته از کاربرانی که اینترنت مبیننت دارند میتوانند اینترنتی مقرون به صرفه را با حجم مطلوب و سرعت بالا تهیه کنند.