• 02632254619
  • 09194620063
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 10:00 - 22:00
چطور برای بهبود سرعت بازی آنلاین، پینگ اینترنت را کاهش دهیم؟

چطور برای بهبود سرعت بازی آنلاین، پینگ اینترنت را کاهش دهیم؟

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

افزایش راه‌های دسترسی به اینترنت باعث شده کاربران در زمینه‌های مختلفی بتوانند از قابلیت‌ها و مزیت‌های آنلاین بودن استفاده کنند. گیمینگ و بازی آنلاین در سال‌های اخیر از جمله مواردی است که تغییرات زیادی به خود دیده است. بازی‌های مربوط به کنسول‌هایی مانند PlayStation ، Xbox و همچنین بازی‌های کامپیوتری در گذشته به صورت آفلاین اجرا می‌شد اما امروزه شرایط کاملا متفاوت شده زیرا تمایل کاربران به رقابت و انجام بازی‌های آنلاین به صورت گروهی افزایش پیدا کرده است.

پیش از این، در مقاله‌ای با عنوان «بهترین اینترنت برای استریم و بازی آنلاین چیست؟» به شرایط اینترنت مناسب برای بازی آنلاین اشاره کردیم. داشتن اینترنت پرسرعت و پینگ پایین سرویس اینترنتی از مهم‌ترین نیازمندی‌ها برای انجام بازی آنلاین بدون قطعی و با کیفیت مناسب است. بررسی فناوری‌های مختلف اینترنت موجود در ایران نشان داد که اینترنت TD-LTE مزیت‌هایی را نسبت به سایر فناوری‌ها از جمله ADSL در اختیار دارد. برای آشنایی بیشتر با راه‌های کاهش پینگ، بهبود سرعت بازی آنلاین و همچنین آشنایی با اصطلاحات تخصصی از جمله پینگ،Jitter  و Packet loss با ما همراه باشید.

پینگ، Jitter و Packet loss چیست؟

همان‌طور که قبلا توضیح دادیم، پینگ یکی از مهم‌ترین شاخص‌های گیمینگ است. در واقع عدد پینگ نشان دهنده فاصله زمانی اتصال دو دستگاه در شبکه است و هر چقدر میزان آن پایین‌تر باشد، کیفیت سرویس برای بازی آنلاین بهتر خواهد بود. به عنوان مثال اگر پینگ سرویس، عدد ۳۰۰ میلی ثانیه را نشان دهد، عملا امکان اجرای بازی آنلاین برای گیمر وجود نخواهد داشت. موضوع پینگ به ویژه در بازی‌هایی که نیاز به واکنش سریع از سوی گیمر دارد، دارای اهمیتی دوچندان است. اگر میزان پینگ گیمر مدام تغییر کند، اصطلاحا می‌گویند این کاربر در حال تجربه Jitter است. یعنی فاصله زمانی بین ارسال و دریافت بسته‌های داده او به سرور، متفاوت است. در این بین مشکلاتی مانند تراکم شبکه، باگ‌های نرم‌افزاری و همچنین نقاط ضعف مربوط به اتصال Wireless گاهی منجر به Packet loss می‌شوند. در این حالت یک بسته داده که می‌بایست از سمت سیستم گیمر به سرور ارسال شود، از بین می‌رود. در ادامه به تفاوت پینگ داخلی و خارجی و راه‌های کاهش پینگ در بازی‌های آنلاین بیشتر خواهیم پرداخت.

پینگ داخلی و خارجی چه تفاوتی دارند؟

علاوه بر کیفیت و فناوری سرویس اینترنت گیمر، میزان فاصله کاربر (موقعیت کاربر) با سرور بازی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین خاطر بسیاری از کمپانی‌هایی که در زمینه بازی آنلاین فعال هستند، سرورهای خود را به صورت گسترده در نقاط مختلف جهان قرار می‌دهند تا کاربران از پینگ بازی خود رضایت کافی داشته باشند. اگر سرور بازی گیمر در داخل کشور قرار داشته باشد، در حقیقت پینگ آن بازی آنلاین پینگ داخلی نامیده می‌شود و به مراتب پینگ گیمر در این حالت بسیار بهتر از حالتی خواهد بود که سرورهای مربوط به بازی در فاصله زیادی نسبت به مرزهای کشور قرار داشته باشد. به همین منظور معمولا گیمرها هنگام انتخاب بازی خود ترجیح می‌دهند بازی‌هایی را آنلاین بازی کنند که سرورهای آن‌ها در داخل ایران وجود دارند یا ترجیحا نزدیک به ایران هستند.

چرا پینگ من بالاست؟

همان‌طور که قبلا توضیح دادیم، یکی از راه‌های اطلاع از پینگ، استفاده از دستور ping 8.8.8.8 در Command Prompt است. شما می‌توانید با استفاده از کلیدهای ترکیبی Win+R و تایپ عبارت cmd وارد بخش Command Prompt شوید. اگر پس از بررسی پینگ سرویس، عددی بالاتر از ۱۲۰ میلی‌ثانیه را مشاهده کردید، می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به قدیمی بودن نوع فناوری مورد استفاده کاربر اشاره کرد. فناوری‌ ADSL در حقیقت ظرفیت و توانایی مناسب برای ارسال و دریافت داده به سرور بازی آنلاین را ندارد لذا استفاده از آن به گیمرها پیشنهاد نمی‌شود. عدم ظرفیت و توانایی مناسب برای ارسال و دریافت داده به سرور بازی سبب می‌شود که حتی با وجود داخلی بودن پینگ، کاربر پینگ بالایی را تجربه کند. از طرفی، ویدیو استریمینگ و دانلود زمانی که کاربر تمایل به اجرای بازی آنلاین دارد، ممکن است بارها او را با مشکل قطعی یا تاخیر در بازی مواجه کند. از سویی دیگر اگر مودمی که کاربر به آن متصل است، قدیمی باشد ممکن است پینگ سرویس افزایش یابد. توصیه می‌شود در این حالت یک مرتبه سیستم خود را با استفاده از کابل شبکه به مودم متصل و وضعیت «پینگ‌تایم» سرویس را در این حالت نیز بررسی کنید.

اتصال به سرورهای خارج از منطقه کاربر یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند پینگ سرویس گیمر را افزایش دهد. بسیاری از بازی‌های معروف دنیا به دلیل نبود سرور در مناطق خاص در دسترس علاقه‌مندان به این بازی‌ها در آن مناطق قرار نمی‌گیرند. در انتها این موضوع را نیز نباید فراموش کرد که تعداد دستگاه‌های متصل بر مودم می‌تواند بر روی میزان پینگ سرویس دریافتی شما تاثیرگذار باشد.

راه‌های کاهش پینگ اینترنت

برای کاهش پینگ سرویس هنگام اجرای بازی آنلاین روش‌های مختلفی وجود دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره شده است:
۱- ترجیحا برای اینکه پینگ سرویس شما به شرایط ایده‌آل نزدیک باشد، از طریق کابل شبکه یا LAN به مودم خود متصل شوید. در صورتی که از طریق Wi-Fi به مودم متصل هستید، فاصله خود را تا مودم کم کنید.
۲- با اتصال به سرورهای داخلی بازی آنلاین، می‌توانید کیفیت و سرعت بهتری را نسبت به پینگ خارجی تجربه کنید. همچنین در بعضی از بازی‌های آنلاین این امکان را دارید که یکی از سرورها را برای بازی انتخاب کنید. در این زمان هرچه سرور نزدیک‌تر را انتخاب کنید، پینگ بهتری خواهید داشت.
۳- هنگام اجرای بازی آنلاین، تعداد اتصالات همزمان به مودم خود را کاهش دهید، نرم‌افزارهایی را که در پس‌زمینه دستگاه شما در حال اجراست، ببندید و از دانلود و آپلود فایل در آن زمان خودداری کنید.
۴- از فناوری‌های بروز اینترنت در ایران از جمله TD-LTE برای بازی آنلاین استفاده کنید. با این فناوری نسبت به فناوری‌های دیگر شرایط مناسب‌تری را در هنگام بازی تجربه خواهید کرد.
۵- خاموش و سپس روشن کردن مودم، باعث پاک شدن Cache آن شده و علاوه بر افزایش سرعت، پینگ را نیز کاهش می‌دهد.

نکات پایانی

تمایل گیمرها به انجام بازی‌های آنلاین نسبت به بازی‌های آفلاین افزایش یافته است، بر همین اساس فاکتورهایی مانند پینگ سرویس اینترنت برای کاربران از اهمیت زیادی برخوردار است. توصیه می‌شود با استفاده از راهنمایی‌های اعلام شده در این مقاله برای تجربه مناسب از یک بازی آنلاین، ابتدا پینگ سرویس خود را بسنجید و در ادامه ضمن استفاده از روش‌های موجود حتما اطلاعات مربوط به سرور میزبان بازی آنلاین خود را نیز چک کنید. اگر با وجود رعایت تمامی نکات و انجام راه‌های کاهش پینگ، همچنان پینگ سرویس TD-LTE شما دچار مشکل بود، می‌توانید این موضوع را با کارشناسان پشتیبانی فنی مبین‌نت مطرح کنید.


تمامی حقوق اين وب ‌سايت متعلق به فروشگاه گيگا کامپيوتر است © 2024 Gigapc.ir All Rights Reserved